Kargo hasarlı gelirse ne yapmak lazım?
Kargo görevlilerinin hasarlı kargo kayıtlarını tutmaları gerekmektedir. Kargo görevlisinin herhangi bir belge, kayıt veya protokol düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo bölümünde kontrol edip teslim alabilirsiniz.
Kargoda hasar gören üründen kim sorumlu?
Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 2021/4712 Esas, 2022/331 Karar sayılı ve 17.01.2022 tarihli kararında; Kargoda hasar bulunması halinde, alıcının kargoyu teslim alırken tutanak tutturması ve hasarı usulüne uygun olarak bildirmesi gerektiği hükme bağlanmıştır.
Hasar kaydı ne demek?
Hasar kaydı; Aracın daha önce geçirdiği kazaları, onarımları ve değiştirilen parçaları hakkında bilgi içeren kayıtlara verilen isimdir. Özellikle ikinci el araç alım satımında hasar geçmişi oldukça önemlidir. Bu kayıtlar; hasar kaydı, ciddi hasar kaydı ve imha kaydı olmak üzere üç bölüme ayrılır.
Ürün kargoda kırılırsa ne olur?
Yargıtay: “Kargonun kırılması veya hasar görmesi halinde, alıcının kargoyu teslim alırken ihbarda bulunması ve yasal süreler içinde bildirimde bulunması, haklarını kullanabilmesi için zorunludur.” 17 Haziran 2022
Hasarlı kargo ne demek?
Kargo teslimatı sırasında herhangi bir hasar varsa; Kargo paketinizde delik, çürük, yırtık veya sıvı teması olduğunu tespit ederseniz, kargo görevlisine “Hasar Tespit Raporu” hazırlatmalısınız. Hasar Tespit Raporu’ndaki ifade: “Ürün geldiğinde kontrol edildi ve hasarlı olduğu görüldü (hasarı belirtin).”
Kırılan kargoyu kim karşılar?
Yükün yırtılması, yük içerisindeki eşyaların dış etkenler sonucu zarar görmesi veya yük içerisindeki eşyaların bozulması gibi durumlarda meydana gelen hasarlardan kural olarak yük firması sorumludur.
Kargo şirketi kargoya zarar verirse ne olur?
Taşıma şirketlerinin sorumlu olduğu bu ürünlerin olası hasar veya kaybı durumunda, yalnızca taşıma şirketi sorumludur. Bu nedenle, koruma ve muhafaza önlemlerinin alınması gerekir. Malların hasar görmesi durumunda, bireyler tazminat almaya hak kazanabilir.
Hasar tespitine kim bakıyor?
Bina hasar değerlendirmesini kim yapar? Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve yerel yönetimler, depremler nedeniyle binalarda meydana gelen hasarlardan sorumludur. Talep edilmesi halinde, özel hasar değerlendiricileri, binalarında depremden önce ve sonra hasar riskini veya mevcut hasarı değerlendirebilir.
Bir kargo şirketini nereye şikayet edebilirim?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Hasar kaydı çok önemli mi?
Hasar kaydı, söz konusu aracın geçirdiği tüm kazaları detaylandıran bir rapor şeklinde de olabilir. Satın almak istediğiniz aracın hasar kaydı varsa, bu kaydın oranı büyük önem taşır.
Hasar kaydı ücreti ne kadar?
Satın almak istediğiniz aracın ruhsatını sorgulamanın bir yolu da SMS ile sorgulamadır. Bu sorgulama için kullanabileceğiniz numara tüm operatörler için 5664’tür. SMS ile Tramer sorgulama ücretlidir ve Tramer ruhsat sorgulama servis ücreti 2024 yılı için 95 TL olarak belirlenmiştir.
Hasar kaydı ödemesi kime yapılır?
Kazaya sebep olan sürücü, diğer tarafa verilen zararı karşılamakla yükümlüdür. Her sürücü için zorunlu olan trafik sigortası, kaza durumunda diğer tarafa verilen zararı karşılar. Bu nedenle tazminat ödemeleri sigortalının sigorta şirketi tarafından yapılır.
Kargodan gelen televizyon kırık çıktı ne yapmalıyım?
Yeni aldığım ürün arızalı çıktı. Ne yapmalıyım? Yetkili servis ağı olan ve yetkili servisler tarafından montajı yapılması gereken ürünlerin değişimi de yetkili servisler tarafından yapılmaktadır. Bu tür ürünler servislere gönderilmemeli veya servislerden alınan “değişim raporu” ile teslim edilmemelidir.
Kargo kırılmaması için ne yapmalı?
Sağlam ve hafif ambalaj kullanımı Ambalaj kullanımı çok önemlidir. Ürünlerin nakliye sırasında kırılmasını önlemek için sert ve hafif ambalajlar kullanılmalıdır. Ancak bunu yapmadan önce, belirli nakliye şirketinin hassas ürünleri kabul edip etmediğini netleştirmek uygun olacaktır.
Yurtiçi kargo ürünüm kırık geldi ne yapmalıyım?
Müşteri, gönderinin kaynaklandığı veya ulaştığı yerdeki servis birimine (şube/acente) veya servis biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı bir talepte bulunmalıdır. Tazminat talebinde bulunmak için dilekçeye buradan ulaşabilirsiniz.
Kutusu hasarlı ürün iade edilir mi?
Evet, bu mümkün. Arabanızdaki mevcut sorun kullanıcı hatasından kaynaklanmıyorsa, arızalı parçanın ücretsiz olarak değiştirilmesi için tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.
Kargo kaybolursa kim sorumlu?
Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.
Kargodan gelen televizyon kırık çıktı ne yapmalıyım?
Yeni aldığım ürün arızalı çıktı. Ne yapmalıyım? Yetkili servis ağı olan ve yetkili servisler tarafından montajı yapılması gereken ürünlerin değişimi de yetkili servisler tarafından yapılmaktadır. Bu tür ürünler servislere gönderilmemeli veya servislerden alınan “değişim raporu” ile teslim edilmemelidir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.